Logo Borkowice Gmina

News zdjęcie id 425

Podsumowanie tegorocznych wakacji.

12.09.2019

Wakacyjna przerwa w nauce dobiegła końca. Jak co roku dla wszystkich  dzieci, które tegoroczne wakacje spędzały na terenie naszej gminy, Gminny Ośrodek Kultury i Gminna Biblioteka Publiczna w Borkowicach przygotowały bogatą ofertę zajęć i wyjazdów.
Pierwszą zorganizowaną wycieczką był wyjazd do Magicznych Ogrodów w Trzciankach. Magiczne Ogrody są pierwszym w Polsce rodzinnym parkiem tematycznym, stworzonym w oparciu o oryginalną baśniową historię. Park rozrywki nastawiony jest na budowanie długotrwałych przeżyć i pięknych wspomnień. 10 lipca odbył się wyjazd do Multikina w Radomiu na filmy dla dzieci i młodzieży.
23 lipca dzieci pojechały na wycieczkę do Warszawy. W Ogrodzie Zoologicznym miały okazję poznać zwyczaje i zobaczyć z bliska zwierzęta, które znają z fotografii i opowiadań. Zwiedziliśmy też Centrum Nauki Kopernika, gdzie kompleksowo wzbogaciliśmy  swoją wiedzę o świecie nauki i techniki. Dzięki tej wspaniałej wycieczce dzieci i młodzież miały okazję przekonać się, że przy niewielkim wysiłku można zgłębiać naukę i przy niej jednocześnie się bawić.
„Akademia Małego Łasucha” to kolejne ciekawe zajęcia dla dzieci, które odbyły się 31 lipca. Podczas tych zajęć uczestnicy pod czujnym okiem Pani Instruktor Moniki Grzywaczewskiej samodzielnie przygotowali ulubione potrawy.
W dniach 7- 10 sierpnia byliśmy na 4 dniowej wycieczce w Zakopanym. Pierwszego dnia po zakwaterowaniu w Białym Dunajcu pojechaliśmy do pobliskich Szaflar na Gorący Potok ,gdzie po długiej podróży mogliśmy się zrelaksować w wodzie. Drugi dzień to była ciężka wyprawa. Po spotkaniu z przewodniczką ruszyliśmy Doliną Małej Łąki przez Przysłop Miętusi i dotarliśmy do Doliny Kościeliskiej, popołudnie spędziliśmy w papugarni i na słynnych Krupówkach. Trzeciego dnia największą atrakcją był Spływ Dunajcem oraz wjazd kolejką krzesełkową na szczyt Palenica w Małych Pieninach. Wieczorem pojechaliśmy ponownie na Gorący Potok do Szaflar. Ostatniego dnia spakowaliśmy się, a po śniadaniu udaliśmy się do Zakopanego, gdzie spotkaliśmy się z przewodniczką i wjechaliśmy kolejką linowo – terenową na Gubałówkę. Ze szczytu podziwialiśmy piękny krajobraz górski. Był też spacer po Krupówkach i ostatnie zakupy pamiątek. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek, a ok. godziny 23.00 byliśmy w Borkowicach. Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć, fantastycznie spędzić czas oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr, Pienin i Zakopanego. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany.
14 sierpnia kolejny wyjazd do Multikina w Radomiu.
Gminna Biblioteka Publiczna w Borkowicach poza codzienną możliwością wypożyczania książek organizowała zajęcia biblioteczne dla dzieci.
W okresie wakacyjnym dzieci i młodzież codziennie mogła korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu, ping ponga, oraz gier planszowych. Przygotowane formy zajęć nie tylko wypełniały wolny czas, ale również spełniały swoje zadania kulturalne, edukacyjne i wychowawcze.
W ciągu dwumiesięcznej akcji wakacyjnej w zajęciach wzięło udział ponad 200 uczestników .  Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wakacji .
Wakacje z GOK i GBP zakończone. Mamy nadzieję, że spędzony u nas wakacyjny czas na długo zapadnie w pamięci uczestników.

Wójt gminy zaprasza

Zegar

• :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.